Goede ideeën zijn vaak het probleem niet, die zijn er in overvloed. Maar dragen al die ideeën wel bij aan je oorspronkelijke doel? Het klinkt zo voor de hand liggend en toch zie ik het zo vaak (een beetje) fout gaan.

Waarom doe je bepaalde dingen als organisatie? Versterkt dit concept, deze boodschap, dit middel je doel wel? Wat is dat doel precies. Hoe verhouden we ons tot de andere spelers in de markt? Is ons merk herkenbaar en duidelijk? Dragen we uit wat we echt belangrijk vinden? En kennen mensen ons wel?

Mijn ervaring is dat het helder krijgen van de positionering en het uitzetten van een goede (meerjaren)strategie enorm veel tijd en werk scheelt in het proces daarna.

Ik help door de juiste vragen te stellen en geen genoegen te nemen met onduidelijke antwoorden waarmee je alle kanten op kunt. Te vaak zie ik dat organisaties niet durven te kiezen. Ik help met simpele stappen bij het maken van die keuzes. 

Dat heb ik gedaan met YIP, bij Stichting Vluchteling en bij Enviu. Door duidelijk te maken wat de kern is. En elke vervolgstap te toetsen aan die kern. Draagt dit nog steeds bij aan ons hoofddoel?

Juist bij organisaties waar de bomen niet tot in de hemel groeien is het belangrijk om te kiezen.

Als je iets doet, doe het dan goed en maak het onvergetelijk.  

Zullen we er eens uitgebreider over praten? Leuk als je contact met me opneemt.


Poldervisie Positionering Branding Strategie logos